Všeobecné obchodné podmienky

    1. Úvodné ustanovenia

    1. Tieto obchodné podmienky (ďalej len „Obchodné podmienky“) obchodnej spoločnosti TAYLLOR & COX Slovensko, a. s., so sídlom Zelinárska 6, 821 08 Bratislava, IČO: 46 256 831, zapísanej v OR SR Mestského súdu Bratislava III, oddiel: Sa, vložka číslo: 5347/B (ďalej len „Poskytovateľ“), upravujú vzájomné práva a povinnosti zmluvných strán vyplývajúce zo zmluvy o poskytovaní služieb (ďalej len „zmluva“), uzatvorenej medzi Poskytovateľom a záujemcom o poskytnutie služby (ďalej len „Objednávateľ“).

    2. Predmetom zmluvy je súkromnoprávny vzťah medzi Poskytovateľom a Objednávateľom, pri  ktorom Poskytovateľ poskytuje za dohodnutú odplatu Objednávateľom zvolenú službu. Táto služba vychádza z verejnej ponuky Poskytovateľa zverejnenej buď to na webovej stránke Poskytovateľa www.tx.sk (ďalej len „webová stránka“), alebo na základe konkrétnej ponuky vypracovanej Poskytovateľom pre Objednávateľa.

    3. Obchodné podmienky v znení platnom v deň uzatvorenia zmluvy sú neoddeliteľnou súčasťou zmluvy. V prípade, že Poskytovateľ a Objednávateľ uzatvoria písomnú zmluvu, v ktorej si dohodnú podmienky odchylne od týchto Obchodných podmienok, budú ustanovenia zmluvy uprednostnené pred Obchodnými podmienkami. Takto osobitne dohodnuté podmienky však nesmú byť v rozpore s inými právnymi predpismi.

    4. Obchodné podmienky boli vypracované v súlade s ustanoveniami zákona č. 513/1991 Zb. Obchodný zákonník (ďalej len „Obchodný zákonník“), zákona č. 40/1964 Zb. Občiansky zákonník v platnom znení (ďalej len „Občiansky zákonník“), zákona č. č. 108/2024 Z. z. o ochrane spotrebiteľa a o zmene a doplnení niektorých zákonov (ďalej len „Zákon o ochrane spotrebiteľa“), ako aj s ďalšími platnými právnymi predpismi Slovenskej republiky. Pre prípad prítomnosti tzv. cudzieho prvku v zmluvnom vzťahu založenou na základe zmluvy platí, že zmluvné strany si ako rozhodné právo zvolili právo Slovenskej republiky.

    5. Ustanovenia článku V. Obchodných podmienok výslovne sa neaplikujú v prípade Objednávateľa nespĺňajúceho definíciu spotrebiteľa uvedenú v § 52 ods. 4 Občianskeho zákonníka.

    2. Spôsob uzatvorenia zmluvy

    1. Návrh na uzavretie zmluvy zasiela Objednávateľ prostredníctvom webovej stránky alebo prostredníctvom inej komunikácie s Poskytovateľom vo forme vyplneného a odoslaného formulára (ďalej len „Objednávka“).

    2. Po odoslaní objednávky obdrží Objednávateľ na svoju emailovú adresu automaticky vygenerované oznámenie o prijatí objednávky do elektronického systému Poskytovateľa (ďalej len „potvrdenie doručenia objednávky“). Na emailovú adresu Objednávateľa môžu byť v prípade potreby zasielané všetky ďalšie informácie ohľadom jeho Objednávky, najmä informácie o názve a špecifikácii služby, ktorej dodanie je predmetom zmluvy, ďalej údaje o cene služby, údaj o predpokladanej lehote poskytnutia služby, názov a údaje o mieste, kde má byť služba poskytnutá, ako aj údaje o Poskytovateľovi (minimálne v rozsahu obchodné meno, sídlo, IČO, číslo zápisu v obchodnom registri a pod.), prípadne ďalšie potrebné údaje (najmä kontaktné údaje).

    3. V prípade, že došlo k zjavnej technickej chybe na strane Poskytovateľa, napríklad pri uvedení ceny služby na webovej stránke, alebo v priebehu objednávania, nie je Poskytovateľ povinný dodať Objednávateľovi službu za túto úplne zjavne chybnú cenu, a to ani v prípade, že Objednávateľovi bolo zaslané automatické potvrdenie o doručení objednávky podľa týchto Obchodných podmienok. Poskytovateľ v takomto prípade informuje Objednávateľa o chybe bez zbytočného odkladu a zašle Objednávateľovi na jeho emailovú adresu zmenenú ponuku. Pozmenená ponuka sa považuje za nový návrh zmluvy a zmluva je v takom prípade uzavretá až potvrdením o jej prijatí zo strany Objednávateľa na emailovú adresu Poskytovateľa.

    4. Potvrdenie doručenia objednávky obsahuje údaje o tom, že Poskytovateľovi bola doručená Objednávka a zároveň je akceptovaním návrhu na uzavretie zmluvy.

    5. Poskytovateľ deklaruje, že pred odoslaním Objednávky jasným, zrozumiteľným a nezameniteľným spôsobom informoval Objednávateľa o predzmluvných informáciách, týkajúcich sa reklamačných, platobných, obchodných a iných podmienok tak, že:

    a) o hlavných vlastnostiach a charaktere služby v rozsahu primeranom použitému prostriedku komunikácie informoval na príslušnej časti webovej stránky,

    b) o obchodnom mene a sídle Poskytovateľa informoval na príslušnej časti webovej stránky, ako aj v článku I. týchto Obchodných podmienok,

    c) o telefónnom čísle Poskytovateľa a o ďalších údajoch, ktoré sú dôležité pre kontakt Objednávateľa s Poskytovateľom, najmä o adrese jeho elektronickej pošty a čísle faxu, ak ich má zriadené, informoval na príslušnej časti webovej stránky,

    d) o adrese Poskytovateľa, na ktorej môže Objednávateľ uplatniť reklamáciu služby, podať sťažnosť alebo iný podnet, informoval v článku I. týchto Obchodných podmienok,

    e) o celkovej cene služby vrátane dane z pridanej hodnoty a všetkých ostatných daní alebo ak vzhľadom na povahu služby nemožno cenu primerane určiť vopred, spôsob akým sa vypočíta, ako aj o nákladoch na dopravu, dodanie, poštovné a iné náklady a poplatky, alebo, ak tieto náklady a poplatky nemožno určiť vopred, o skutočnosti, že Objednávateľ ich bude povinný uhradiť, informoval na príslušnej časti webovej stránky,

    f) o platobných podmienkach, dodacích podmienkach, o lehote, do ktorej sa Poskytovateľ zaväzuje poskytnúť službu, o informácii o postupoch uplatňovania a vybavovania reklamácií, sťažností a podnetov Objednávateľa, informoval v príslušných článkoch týchto Obchodných podmienok,

    g) o informácii o práve Objednávateľa odstúpiť od zmluvy, o podmienkach, lehote a postupe pri uplatňovaní práva na odstúpenie od zmluvy informoval v článku V. týchto Obchodných podmienok,

    h) o poskytnutí formuláru na odstúpenie od zmluvy informoval v článku V. a v prílohe týchto Obchodných podmienok,

    i) o informácii, že ak Objednávateľ odstúpi od zmluvy, bude znášať náklady spojené s vrátením tovaru Poskytovateľovi podľa § 21 ods. 3 Zákon o ochrane spotrebiteľa, a ak odstúpi od zmluvy aj náklady na vrátenie tovaru, ktorý vzhľadom na jeho povahu nie je možné vrátiť prostredníctvom pošty, informoval v článku V. týchto Obchodných podmienok,

    j) o povinnosti Objednávateľa uhradiť Poskytovateľovi cenu za skutočne poskytnuté plnenie podľa § 21 ods. 5 Zákona o ochrane spotrebiteľa, ak Objednávateľ odstúpi od zmluvy po tom, čo udelil Poskytovateľovi výslovný súhlas podľa § 17 ods. 10 písm. c) Zákona o ochrane spotrebiteľa, informoval v článku V. týchto Obchodných podmienok,

    k) o okolnostiach, za ktorých Objednávateľ stráca právo na odstúpenie od zmluvy informoval v článku V. týchto Obchodných podmienok,

    l) o poučení o zodpovednosti Poskytovateľa za vady služby podľa § 622 a § 623 Občianskeho zákonníka informoval v článku V. týchto Obchodných podmienok,

    m) o existencii príslušných kódexov správania, ktoré sa Poskytovateľ zaviazal dodržiavať a o spôsobe, akým sa môže Objednávateľ s nimi oboznámiť alebo získať ich znenie informoval na príslušnej časti webovej stránky,

    n) o dĺžke trvania zmluvy, ak ide o zmluvu uzavretú na dobu určitú; ak ide o zmluvu uzavretú na dobu neurčitú alebo ak ide o zmluvu, pri ktorej sa automaticky predlžuje jej platnosť, aj informáciu o podmienkach vypovedania zmluvy, informoval na príslušnej časti webovej stránky a v týchto Obchodných podmienkach,

    o) o minimálnej dĺžke trvania záväzkov Objednávateľa vyplývajúcich zo zmluvy, ak zo zmluvy vyplýva pre Objednávateľa takýto záväzok, informoval na príslušnej časti webovej stránky a v týchto Obchodných podmienkach,

    p) o povinnosti Objednávateľa zaplatiť preddavok alebo poskytnúť inú finančnú zábezpeku na žiadosť Poskytovateľa a o podmienkach, ktoré sa na jeho poskytnutie vzťahujú, ak zo zmluvy vyplýva pre Objednávateľa takýto záväzok, informoval na príslušnej časti webovej stránky a v týchto Obchodných podmienkach,

    q) o funkčnosti vrátane použiteľných technických ochranných opatrení na zabezpečenie elektronického obsahu, ak je to vhodné, informoval na príslušnej časti webovej stránky a v týchto Obchodných podmienkach,

    r) o kompatibilite elektronického obsahu s hardvérom a softvérom, o ktorých Poskytovateľ vie alebo je rozumné očakávať, že o nich vie, ak je to vhodné, informoval na príslušnej časti webovej stránky a v týchto Obchodných podmienkach,

    s) o možnosti a podmienkach riešenia sporu mimosúdnou cestou prostredníctvom systému alternatívneho riešenia sporov, ak sa Poskytovateľ zaviazal tento systém využívať, informoval na príslušnej časti webovej stránky a v týchto Obchodných podmienkach,

    t) o úkonoch potrebných na uzatvorenie zmluvy tak, že tieto potrebné úkony zmienil v týchto Obchodných podmienkach,

    u) o tom, že zmluva bude uložená v elektronickej podobe u Poskytovateľ a je Objednávateľovi dostupná po tom, ako si ju Objednávateľ písomne vyžiada, informoval na príslušnej časti webovej stránky a v týchto Obchodných podmienkach.  

    6. Ak Poskytovateľ nesplnil informačnú povinnosť o úhrade dodatočných poplatkov alebo iných nákladov podľa bodu 2.6. písm. e) týchto Obchodných podmienok alebo o nákladoch na vrátenie tovaru podľa bodu 2.6. písm. i) Obchodných podmienok, Objednávateľ nie je povinný tieto dodatočné náklady alebo poplatky uhradiť.

    3. Práva a povinnosti zmluvných strán

    1. Poskytovateľ je povinný poskytnúť na základe prijatej Objednávky službu v dohodnutom množstve, kvalite a termíne, pokiaľ nie je v Obchodných podmienkach uvedené inak.

    2. Poskytovateľ je tiež povinný bezodkladne po uzavretí zmluvy, najneskôr však spolu s dodaním služby poskytnúť Objednávateľovi potvrdenie o uzavretí zmluvy.

    3. Poskytovateľ má právo na riadne a včasné zaplatenie ceny za poskytnutú službu.

    4. Poskytovateľ si vyhradzuje právo k zmene termínu poskytnutia služby. Takáto zmena termínu musí byť odsúhlasená Objednávateľom. V prípade, že Objednávateľ nebude súhlasiť s navrhovanou zmenou termínu poskytnutia služby, je Objednávateľ oprávnený prostredníctvom emailu odstúpiť od zmluvy.

    5. Ak z vopred nepredvídateľného dôvodu nie je Poskytovateľ schopný poskytnúť Objednávateľovi službu v termíne dohodnutom v zmluve alebo určenej týmito Obchodnými podmienkami, prípadne nie je schopný poskytnúť službu za dohodnutú zmluvnú cenu, je Poskytovateľ povinný ponúknuť Objednávateľovi náhradné plnenie alebo možnosť odstúpiť od zmluvy (stornovať Objednávku). Odstúpiť od zmluvy alebo stornovať Objednávku môže Objednávateľ prostredníctvom emailu. V prípade, ak Objednávateľ už uhradil dohodnutú zmluvnú cenu alebo jej časť, vráti Poskytovateľ už uhradenú zmluvnú cenu alebo jej časť v lehote 14 dní odo dňa doručenia emailu o odstúpení od zmluvy, respektíve stornovania Objednávky, na Objednávateľom určený bankový účet, pokiaľ sa zmluvné strany nedohodnú inak. V prípade, ak Objednávateľ v primeranej lehote neprijme náhradné plnenie ponúkané Poskytovateľom a ani neodstúpi od zmluvy, je od zmluvy oprávnený odstúpiť Poskytovateľ a v prípade, ak Objednávateľ už uhradil dohodnutú zmluvnú cenu alebo jej časť, Poskytovateľ je povinný vrátiť už uhradenú zmluvnú cenu alebo jej časť v lehote 14 dní odo dňa doručenia odstúpenia od zmluvy Objednávateľovi.

    6. Objednávateľ je povinný pravdivo a s plnou vážnosťou vyplniť Objednávku a následne aj riadne a včas zaplatiť Poskytovateľovi dohodnutú zmluvnú cenu, vrátane ceny za prepravu, prípadne za iné voliteľné a doplnkové služby.

    7. Pokiaľ má byť výsledkom poskytnutej služby certifikát o absolvovanom školení, prípadne inej formy vzdelávania, je Objednávateľ oprávnený požadovať dodanie takéhoto certifikátu až po úplnom zaplatení zmluvnej ceny.

    8. Objednávateľ je ďalej povinný riadne a včas prevziať dohodnuté zmluvné plnenie, najmä poskytnutú službu.

    9. V prípade, že Objednávateľ nemôže prevziať poskytnutú službu, najmä zúčastniť sa školenia alebo inej formy vzdelávania, zaväzuje sa Objednávateľ túto skutočnosť bezodkladne oznámiť Poskytovateľovi spolu so žiadosťou o zmenu termínu poskytnutia služby. Ak Objednávateľ využije toto právo 10 a menej dní pred dohodnutým termínom poskytnutia služby, je Poskytovateľ oprávnený požadovať od Objednávateľa zmluvnú pokutu vo výške 25 % z celkovej zmluvnej ceny.

    10. Objednávateľ má právo na poskytnutie služby v množstve, kvalite, termíne a mieste dohodnutom zmluvnými stranami, pokiaľ nie je v Obchodných podmienkach uvedené inak.

    11. V prípade neposkytnutia služby v dohodnutom termíne zo strany Poskytovateľa je Objednávateľ oprávnený odstúpiť od zmluvy a Poskytovateľ je povinný vrátiť Objednávateľovi už zaplatenú časť zmluvnej ceny v lehote 14 dní odo dňa doručenia odstúpenia od zmluvy, na Objednávateľom určený bankový účet, pokiaľ sa zmluvné strany nedohodnú inak.

    12. Objednávateľ má právo kedykoľvek, hoc aj bez udania dôvodu, odstúpiť od zmluvy, pokiaľ v týchto Obchodných podmienkach nie je dohodnuté inak. Odstúpenie od zmluvy musí Objednávateľ adresovať Poskytovateľovi písomne. Ak Objednávateľ využije toto právo v období 30 až 15 dní pred dohodnutým termínom poskytnutia služby, je Poskytovateľ oprávnený požadovať od Objednávateľa zmluvnú pokutu vo výške 50 % z celkovej zmluvnej ceny. Ak Objednávateľ využije toto právo v období 14 a menej dní pred dohodnutým termínom poskytnutia služby, je Poskytovateľ oprávnený požadovať od Objednávateľa zmluvnú pokutu vo výške 100 % z celkovej zmluvnej ceny.

    13. Objednávateľ nemá právo odstúpiť od zmluvy v prípade, ak už došlo k poskytnutiu služby. Na túto skutočnosť Poskytovateľ s odkazom na § 19 ods. 1 písm. a) Zákona o ochrane spotrebiteľa špeciálne upozorňuje aj Objednávateľa, ktorý spĺňa definíciu spotrebiteľa podľa § 52 ods. 4 Občianskeho zákonníka.

    14. Zmluvná pokuta podľa bodu 9. a bodu 12. tohto článku Obchodných podmienok v sebe zahŕňa paušálnu náhradu škody, ktorá Poskytovateľovi vznikla v dôsledku porušenia zmluvnej povinnosti Objednávateľa prevziať dohodnuté zmluvné plnenie riadne a včas. Jej účelom je kompenzácia nákladov, ktoré Poskytovateľ musel v súvislosti so zmluvou vynaložiť, najmä úhradu licenčných poplatkov, poplatkov za vyhotovenie učebných materiálov, poplatkov za certifikačnú skúšku, nákladov na lektora, cestovné náklady a pod. Takto dohodnutú zmluvnú pokutu považujú zmluvné strany za adekvátnu a jej výšku za primeranú.  

    4. Zmluvná cena a platobné podmienky

    1. Výška zmluvnej ceny za poskytnutie služby je medzi Poskytovateľom a Objednávateľom dojednaná akceptovaním Objednávky.

    2. Poskytovateľ za účelom úhrady zmluvnej ceny vystaví Objednávateľovi daňový doklad, t. j. faktúru. Daňový doklad je odoslaný na emailovú adresu Objednávateľa, pokiaľ sa zmluvné strany nedohodnú inak.

    3. Objednávateľ je oprávnený požadovať zaplatenie zmluvnej ceny aj formou pravidelných mesačných splátok. Za predpokladu, že Poskytovateľ bude s takýmto plnením súhlasiť, uzavrú zmluvné strany za individuálne dojednaných podmienok dohodu o splátkovom kalendári. Takúto dohodu je možné uzavrieť na obdobie maximálne 2 rokov, v rámci ktorých musí byť celá zmluvná cena uhradená.

    4. Zmluvnú cenu a prípadne aj ďalšie náklady spojené s Objednávkou môže Objednávateľ uhradiť (i) bezhotovostne prevodom na bankový účet Poskytovateľa v tvare IBAN: SK30 7500 0000 0040 1396 6400, (ii) v hotovosti v sídle Poskytovateľa, alebo (iii) v prípade dojednania dohody o splátkovom kalendári aj formou pravidelných mesačných splátok.

    5. V prípade bezhotovostnej platby je záväzok Objednávateľa uhradiť zmluvnú cenu splnený až okamihom pripísania celej zmluvnej ceny na bankový účet Poskytovateľa. V prípade platby v hotovosti je tento záväzok splnený odovzdaním celej zmluvnej ceny poverenému zamestnancovi Poskytovateľa.  

    5. Reklamačný poriadok

    1. Reklamačný poriadok tvorí neoddeliteľnú súčasť Obchodných podmienok. Objednávateľ má možnosť ešte pred uzavretím zmluvy oboznámiť sa s reklamačným poriadkom Poskytovateľa, okrem iného najmä vždy pri vytváraní Objednávky. Poskytovateľ teda riadne a včas poučil Objednávateľa o jeho právach súvisiacich s reklamáciou služby, ako aj nárokmi plynúcimi zo zodpovednosti za vady služby, vyplývajúcimi z § 621 Občianskeho zákonníka a § 624 Občianskeho zákonníka.

    2. Poskytovateľ zodpovedá za vady ním poskytnutých služieb. Vady služby musí Objednávateľ uplatniť u Poskytovateľa písomne bez zbytočného odkladu.

    3. Pre účely reklamácie sa za viackrát opakovanú odstrániteľnú vadu považuje výskyt jednej odstrániteľnej vady viac ako dvakrát. Za väčší počet rôznych odstrániteľných vád sa zas považuje výskyt viac ako troch rôznych odstrániteľných vád súčasne.

    4. Objednávateľ je povinný v uplatnenej reklamácii uviesť všetky relevantné informácie, najmä presne označiť druh a rozsah vady služby, dátum zistenia vady a popis reklamovanej vady. Okrem týchto náležitostí je Objednávateľ povinný v uplatnenej reklamácii uviesť aj to, aký nárok plynúci zo zodpovednosti za vady služby, si v rámci reklamačného konania uplatňuje. Reklamačné konanie začína až riadnym splnením podmienok uvedených v tomto bode Obchodných podmienok.

    5. Ak ide o vadu služby, ktorú možno odstrániť, má Objednávateľ právo, aby bola táto vada bezplatne, včas a riadne odstránená. Poskytovateľ je povinný vadu bez zbytočného odkladu odstrániť.

    6. Poskytovateľ môže namiesto odstránenia vady poskytnúť Objednávateľovi inú službu, ak to Objednávateľovi nespôsobí závažné ťažkosti.

    7. Ak ide o vadu služby, ktorú nemožno odstrániť a ktorá bráni riadnemu poskytnutiu služby, má Objednávateľ právo na poskytnutie inej služby, alebo má právo od zmluvy odstúpiť. Tie isté práva prislúchajú Objednávateľovi, ak ide síce o odstrániteľné vady, ak však Objednávateľ nemôže pre opätovné vyskytnutie sa vady po oprave alebo pre väčší počet vád tovar riadne užívať.

    8. Ak ide o inú neodstrániteľnú vadu, ktorá nebráni riadnemu poskytnutiu služby, má Objednávateľ právo na primeranú zľavu zo zmluvnej ceny.

    9. Na základe rozhodnutia Objednávateľa, ktoré zo svojich práv v zmysle § 622 Občianskeho zákonníka a § 624 Občianskeho zákonníka si v reklamačnom konaní uplatní, určí Poskytovateľ spôsob vybavenia reklamácie. Po určení spôsobu vybavenia reklamácie Poskytovateľ alebo ním určená osoba reklamáciu vybaví ihneď, v odôvodnených prípadoch možno reklamáciu vybaviť aj neskôr. Vybavenie reklamácie však nesmie trvať dlhšie ako 30 dní odo dňa riadneho uplatnenia reklamácie, ak dlhšia lehota nie je odôvodnená objektívnym dôvodom, ktorý Poskytovateľ nemôže ovplyvniť.

    10. Právo Objednávateľa na uplatnenie nárokov zo zodpovednosti za vady je po tom, ako využil svoje právo a požiadal Poskytovateľa o odstránenie riadne reklamovanej vady skonzumované a bez ohľadu na výsledok reklamácie bude prípadné opätovné uplatnenie reklamácie tej istej jedinečnej vady (nie vady rovnakého druhu) zamietnuté.

    11. Poskytovateľ je povinný o spôsobe určenia vybavenia reklamácie a o vybavení reklamácie Objednávateľovi vydať písomný doklad najneskôr do 30 dní odo dňa riadneho uplatnenia reklamácie.

    12. Ak Poskytovateľ odmietne zodpovednosť za vady, dôvody odmietnutia písomne oznámi Objednávateľovi. Ak Objednávateľ znaleckým posudkom alebo odborným stanoviskom vydaným akreditovanou osobou, autorizovanou osobou alebo notifikovanou osobou preukáže zodpovednosť Poskytovateľa za vadu, môže vytknúť vadu opakovane a Poskytovateľ nemôže odmietnuť zodpovednosť za vadu. Na opakované vytknutie vady sa § 621 ods. 3 Občianskeho zákonníka nevzťahuje. Na náklady Objednávateľa spojené so znaleckým posudkom a odborným stanoviskom sa vzťahuje § 509 ods. 2 Občianskeho zákonníka.

    13. V prípade ak Objednávateľ znaleckým posudkom alebo odborným stanoviskom vydaným akreditovanou osobou, autorizovanou osobou alebo notifikovanou osobou preukáže zodpovednosť Poskytovateľa za vadu, patrí mu nárok na náhradu účelne vynaložených nákladov, ktoré mu vznikli v súvislosti s vytknutím vady. Tento nárok je Objednávateľ povinný uplatniť u Poskytovateľa najneskôr do dvoch mesiacov od poskytnutia opravenej alebo náhradnej služby, vyplatenia zľavy zo zmluvnej ceny alebo vrátenia zmluvnej ceny po odstúpení od zmluvy, inak právo zanikne.

    14. Pokiaľ Objednávateľ nie je spokojný so spôsobom, akým Poskytovateľ vybavil jeho reklamáciu, alebo ak sa domnieva, že Poskytovateľ porušil jeho zákonné práva, má možnosť obrátiť sa na Poskytovateľa so žiadosťou o nápravu. Ak Poskytovateľ na žiadosť o nápravu odpovie zamietavo alebo na ňu neodpovie do 30 dní odo dňa jej odoslania, má Objednávateľ právo podať návrh na začatie alternatívneho riešenia svojho sporu podľa § 12 zákona č. 391/2015 Z. z. o alternatívnom riešení spotrebiteľských sporov a o zmene a doplnení niektorých zákonov. Príslušným subjektom na alternatívne riešenie spotrebiteľských sporov s Poskytovateľom je Slovenská obchodná inšpekcia, so sídlom Bajkalská 21/A, P. O. BOX č. 29, 827 99 Bratislava, www.soi.sk, alebo iná príslušná oprávnená právnická osoba zapísaná v zozname subjektov alternatívneho riešenia sporov vedenom Ministerstvom hospodárstva Slovenskej republiky (zoznam je dostupný na stránke http://www.mhsr.sk). Objednávateľ má právo voľby, na ktorý z uvedených subjektov alternatívneho riešenia spotrebiteľských sporov sa obráti. Objednávateľ môže na podanie návrhu na alternatívne riešenie svojho sporu využiť online platformu pre riešenie sporov, ktorá je dostupná na webovej stránke http://ec.europa.eu/consumers/odr/.    

    6. Ochrana a spracúvanie osobných údajov

    1. Zmluvné strany sa dohodli, že Objednávateľ je na účely riadneho vybavenia a doručenia Objednávky v prípade, ak je fyzickou osobou, povinný oznámiť Poskytovateľovi v Objednávke svoje meno a priezvisko, adresu trvalého bydliska vrátane PSČ, číslo telefónu a e-mailovú adresu.

    2. Zmluvné strany sa dohodli, že Objednávateľ je na účely riadneho vybavenia a doručenia objednávky v prípade, ak je právnickou osobou, povinný oznámiť Poskytovateľovi v Objednávke svoje obchodné meno, adresu sídla vrátane PSČ, IČO, IČ DPH (ak mu bolo pridelené), číslo telefónu a e-mailovú adresu.

    3. Poskytovateľ týmto oznamuje Objednávateľovi, že v zmysle čl. 6 ods.1 písm. b) Nariadenia Európskeho parlamentu a Rady (EÚ) 2016/679 z 27.apríla 2016 o ochrane fyzických osôb pri spracúvaní osobných údajov a o voľnom pohybe takýchto údajov, ktorým sa zrušuje smernica 95/46/ES (všeobecné nariadenie o ochrane údajov), (ďalej len „Nariadenie“), Poskytovateľ ako prevádzkovateľ informačného systému bude v procese uzatvárania zmluvy spracúvať osobné údaje Objednávateľa aj bez jeho súhlasu ako dotknutej osoby, keďže spracúvanie osobných údajov Objednávateľa bude vykonávané Poskytovateľom v rámci predzmluvných vzťahov s Objednávateľom a spracúvanie osobných údajov Objednávateľa je nevyhnutné na plnenie zo zmluvy, v ktorej vystupuje Objednávateľ ako jedna zo zmluvných strán.

    4. V zmysle čl. 6 ods. 1 písm. f) Nariadenia môže Poskytovateľ po poskytnutí služby Objednávateľovi, na základe oprávneného záujmu spracúvať osobné údaje Objednávateľa aj na účely priameho marketingu a zasielať na emailovú adresu Objednávateľa informácie o nových produktoch, zľavách a akciách na ponúkaných službách.

    5. Poskytovateľ sa zaväzuje, že bude s osobnými údajmi Objednávateľa zaobchádzať a nakladať v súlade s platnými právnymi predpismi Slovenskej republiky a Európskej únie.

    6. Poskytovateľ vyhlasuje, že v súlade s čl. 5 ods.1 písm. a) a písm. b) Nariadenia, bude osobné údaje Objednávateľa získavať výlučne na účel uvedený v týchto Obchodných podmienkach.

    7. Poskytovateľ ďalej vyhlasuje, že na iné účely ako je uvedené v týchto Obchodných podmienkach bude získavať osobné údaje Objednávateľa vždy osobitne na adekvátnom právnom základe a zároveň zabezpečí, že sa tieto osobné údaje budú spracúvať a využívať výlučne spôsobom, ktorý zodpovedá účelu na ktorý boli zhromaždené a nebude ich združovať s osobnými údajmi, ktoré boli získané na iný účel alebo na účel plnenia zmluvy.

    8. Objednávateľ bude pred odoslaním Objednávky vyzvaný, aby zaškrtnutím políčka pred odoslaním Objednávky potvrdil, že Poskytovateľ mu dostatočným, zrozumiteľným a nezameniteľným spôsobom oznámil:

    a) svoje identifikačné údaje, ktoré sú uvedené v článku I. týchto Obchodných podmienok preukazujúce totožnosť Poskytovateľa, 

    b) kontaktné údaje Poskytovateľa,

    c) účel spracúvania osobných údajov ktorým je uzavretie zmluvy medzi Poskytovateľom a Objednávateľom a právny základ spracúvania osobných údajov,

    d) že požadované osobné údaje na účely uzavretia zmluvy a riadneho vybavenia Objednávky je Objednávateľ povinný poskytnúť,

    e) ak sa spracúvanie zakladá na čl. 6 ods.1 písm. f) Nariadenia, že oprávneným záujmom, ktorý Poskytovateľ sleduje, je priamy marketing,

    f) identifikačné údaje iných príjemcov alebo kategórie príjemcov osobných údajov ak existujú,

    g) dobu uchovávania osobných údajov, respektíve kritériá na jej určenie.

    9. Poskytovateľ vyhlasuje, že bude spracúvať osobné údaje v súlade s dobrými mravmi a bude konať spôsobom, ktorý neodporuje Nariadeniu ani iným všeobecne záväzným právnym predpisom a ani ich nebude obchádzať.

    10. Poskytovateľ v súlade s Nariadením poskytuje Objednávateľovi, ktorého údaje spracúva, nasledujúce informácie:

    a) totožnosť a kontaktné údaje Poskytovateľa,

    b) účely spracúvania, na ktoré sú osobné údaje určené, ako aj právny základ spracúvania,

    c) ak sa spracúvanie zakladá na čl. 6 ods. 1 písm. f) Nariadenia, oprávnené záujmy, ktoré sleduje Poskytovateľ alebo tretia strana,

    d) okruh príjemcov, alebo kategórie príjemcov osobných údajov, ak existujú,

    e) v relevantnom prípade informáciu o tom, že Poskytovateľ zamýšľa preniesť osobné údaje do tretej krajiny alebo medzinárodnej organizácii,

    f) dobu uchovávania osobných údajov, respektíve kritériá na jej určenie,

    g) informácie o existencii práva požadovať od Poskytovateľa prístup k jeho osobným údajom a práva na ich opravu alebo vymazanie alebo obmedzenie spracúvania alebo práva namietať proti spracúvaniu ako aj práva na prenosnosť údajov,

    h) právo podať sťažnosť dozornému orgánu,

    i) informácie o tom, či je poskytovanie osobných údajov zákonnou alebo zmluvnou požiadavkou, alebo požiadavkou, ktorá je potrebná na uzavretie zmluvy, či je Objednávateľ povinný poskytnúť osobné údaje, ako aj možné následky neposkytnutia takýchto údajov,

    j) existenciu automatizovaného rozhodovania vrátane profilovania.

    Objednávateľ má právo získať od Poskytovateľa kópiu osobných údajov, ktoré sa spracovávajú a k nej má právo získať aj všetky vyššie uvedené informácie. Za akékoľvek ďalšie kópie o ktoré Objednávateľ požiada môže Poskytovateľ účtovať poplatok zodpovedajúci administratívnym nákladom na vyhotovenie kópie.

    11. Poskytovateľ prijme vhodné opatrenia s cieľom poskytnúť Objednávateľovi všetky informácie uvedené v bode 10. tohto článku Obchodných podmienok v stručnej, transparentnej, zrozumiteľnej a ľahko dostupnej forme, jasne a jednoducho formulované. Poskytovateľ poskytne informácie elektronicky alebo v súlade s Nariadením inými prostriedkami, na ktorých sa s Objednávateľom dohodne.

    12. Ak Objednávateľ uplatní svoje právo podľa bodu 10. tohto článku Obchodných podmienok písomne alebo elektronicky a z obsahu jeho žiadosti vyplýva, že uplatňuje toto svoje právo, žiadosť sa považuje za podanú podľa Nariadenia.

    13. Informácie o opatreniach, ktoré sa prijali na základe žiadosti Objednávateľa, poskytne Poskytovateľ bez zbytočného odkladu, najneskôr však do jedného mesiaca od doručenia žiadosti.

    14. Objednávateľ má právo u Poskytovateľa namietať voči spracúvaniu jeho osobných údajov, o ktorých predpokladá, že sú alebo budú spracúvané na účely priameho marketingu, vrátane profilovania v rozsahu, v akom súvisí s takýmto priamym marketingom. Ak Objednávateľ namietne takéto spracúvanie, Poskytovateľ ukončí spracúvanie osobných údajov na účely priameho marketingu odo dňa doručenia takejto námietky Poskytovateľovi a osobné údaje dotknutého Objednávateľa sa na takéto účely už nesmú a nebudú spracúvať.

    15. Objednávateľ môže pri podozrení, že jeho osobné údaje sa neoprávnene spracúvajú, podať podnet Úradu na ochranu osobných údajov Slovenskej republiky, so sídlom: Hraničná 4826/12, 820 07 Bratislava, Slovenská republika, web: www.dataprotection.gov.sk, tel.: +421 /2/ 3231 3220. Ak Objednávateľ nemá spôsobilosť na právne úkony v plnom rozsahu, jeho práva môže uplatniť jeho zákonný zástupca.

    7. Záverečné ustanovenia

    1. Ak tieto Obchodné podmienky neustanovujú inak, komunikácia zmluvných strán bude prebiehať telefonicky alebo emailom.

    2. Všetky spory vyplývajúce zo zmluvy budú rozhodovať všeobecné súdy Slovenskej republiky podľa platného a účinného právneho poriadku Slovenskej republiky.

    3. V prípade ak je, alebo sa stane niektoré ustanovenie Obchodných podmienok neplatné alebo neúčinné, nedotýka sa to ostatných ustanovení Obchodných podmienok, ktoré zostávajú platné a účinné, ak právne predpisy neustanovujú inak.

    4. Na vzťahy neupravené týmito Obchodnými podmienkami sa subsidiárne použijú ustanovenia Obchodného zákonníka, Občianskeho zákonníka, Zákona o ochrane spotrebiteľa, ako aj ďalších platných a účinných právnych predpisov Slovenskej republiky a Európskej únie.

    5. Tieto Obchodné podmienky nadobúdajú účinnosť dňa 14.10.2024.

    6. Poskytovateľ si vyhradzuje právo jednostranne meniť alebo dopĺňať Obchodné podmienky.

    7. V prípade, že dôjde k akejkoľvek zmene Obchodných podmienok je Poskytovateľ povinný túto bezodkladne zverejniť na svojej webovej stránke, a to vo forme upravenej verzie Obchodných podmienok s uvedením aktuálneho dátumu účinnosti.

    8. V prípade ak dôjde k zmene Obchodných podmienok počas trvania zmluvného vzťahu platí, že na zmluvný vzťah sa aplikujú Obchodné podmienky účinné ku dňu uzavretia zmluvy.        

    Chcete získať darček k narodeninám?